B a r b a k a n

Artyści festiwalu

fot. Mieczysław Wieliczko

dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko – Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej oraz w Wildwood Festival Opera Orchestra AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym. Przygotował wiele premier operowych, w tym kilka prawykonań.

Między innymi w 2007 r. podczas Festiwalu Muzyki Polskiej, w ramach obchodów Roku Szymanowskiego we współpracy z PWM dokonał światowego prawykonania nieznanej operetki K. Szymanowskiego Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69. Zrealizowany przez P. Sułkowskiego w 2004 r. w Krakowie Gwałt na Lukrecji B. Brittena został uznany na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. Współtwórca Krakowskiej Opery Kameralnej, z którą zrealizował kilka produkcji. W latach 2008-09 pracował jako zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia w Krakowie, był kierownikiem muzycznym Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009 – 2011), a także pierwszym gościnnym dyrygentem Signature Symphony Orchestra (2008 – 2014) w Tulsa (USA).

Współpracuje z wieloma orkiestrami, a także zajmuje się pracą dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od 1993 do 2016 roku dyrygent orkiestry POSM im. F. Chopina w Krakowie, z którą we Francji realizował programy edukacyjne dla francuskiej młodzieży. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny Festiwalu Barbakan, odbywającego się w okresie letnim w Krakowie. W 2008 roku, w ramach Festiwalu Rozstaje poprowadził jubileuszowy koncert na Rynku Głównym w Krakowie z G. Zamfirem. W 2010 r. koncertem w kościele św. Piotra i Pawła w Krakowie zainaugurował działalność Fundacji Panteon Narodowy. Zrealizował nagranie z muzyką B. Chajdeckiego do serialu historycznego Czas Honoru.

W 2010 roku, w Pampelunie (Hiszpania), na zaproszenie Coro Premier Ensamble De La A.G.A.O, przygotował premierę Carmen G.Bizeta wraz z Orquesta Sinfonica de Navarra. W 2010 wraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej zrealizował międzynarodowy projekt operowy Fidelio – ofiarom holokaustu – L.v. Beethovena, a przedstawione w kilku miastach w Polsce spektakle uzyskały bardzo dobre recenzje m.in. w prestiżowym, angielskim czasopismie Opera. W 2011 roku z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej odbył podróż koncertową do Hiszpanii, gdzie w Bilbao i w Pampelunie pod jego kierownictwem przygotowano spektakle Tosca G. Pucciniego. Rok później z tą samą orkiestrą oraz solistą E. Kunzem zainaugurował w Filharmonii Narodowej w Warszawie cykl „Wielkie koncerty fortepianowe”. W 2011 uzyskał tytuł doktora, w 2015 doktora habilitowanego sztuki muzycznej, a w 2017 profesora nadzwyczajnego. W 2016 roku poprowadził koncerty ze zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w
Olsztynie, Łodzi, Warszawie oraz podczas Międzynarodowego Festiwalu Skrzypcowego w St. Petersburgu wraz z M. Vengerovem. Podejmuje wiele działań propagujących twórczość Feliksa Nowowiejskiego. W ramach obchodu Roku Feliksa Nowowiejskiego 2016 wykonał z Orkiestrą Filharmonii Warmińsko – Mazurskiej, Górecki Chamber Choir koncerty z oratorium "Quo Vadis" w Krakowie, Barczewie, a także w Warszawie. W Filharmonii Narodowej w w/w projekcie wystąpili wybitni soliści: Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński oraz Rafał Siwek, z którymi dokonano pierwszego, studyjnego nagrania fonograficznego.

Od 2012 – 2016 roku członek Rady Programowej Radia Olsztyn. Otrzymał wraz z orkiestrą Warmińsko – Mazurskiej Filharmonii Statuetkę św. Jakuba w dziedzinie kultura za rok 2012 za widowisko taneczno – muzyczne Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego. W 2013 roku Warmińsko-Mazurski Klub Biznesu, za działalność artystyczną i popularyzowanie muzyki klasycznej wśród mieszkańców regionu Warmii i Mazur, przyznał mu tytuł i statuetkę Osobowość Warmii i Mazur w kategorii kultura. Od 2014 wiceprzewodniczący Zarządu Zrzeszenia Filharmonii Polskich. W 2014 roku prowadzona przez P. Sułkowskiego Filharmonia Warmińsko – Mazurska otrzymała statuetkę Laur „Najlepszym z Najlepszych” za sukcesy i osiągnięcia na skalę ogólnopolską i międzynarodową za promocję Warmii i Mazur w 2013 roku. Uhonorowany Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2014), statuetką Pegaza za „twórcze osiągnięcia w dziedzinie kultury Warmii i Mazur” (2015), a także Srebrnym Krzyżem Zasługi (2016). W 2017 roku otrzymał Nagrodę imienia F. Nowowiejskiego w kategorii kultura.

fot. Klaudyna Schubert

„Anna Miernik należy do nielicznego grona szczególnie wyróżniających
się polskich artystów młodego pokolenia.”
/Zbigniew Lampart – krytyk muzyczny, kompozytor/

Anna Miernik występowała na 5 kontynentach w 31 krajach (Albania, Armenia, Australia, Belgia, Brazylia, Chile, Czarnogóra, Czechy, Francja, Gruzja, Hiszpania, Izrael, Kanada, Kazachstan, Kolumbia, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Meksyk, Niemcy, Nowa Zelandia, Peru, Polska, Portugalia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, USA, Węgry, Włochy). Jej debiut w Carnegie Hall w Nowym Jorku (Weill Recital Hall) miał miejsce w 2015 roku.

Koncertuje jako solistka i kameralistka w prestiżowych salach koncertowych – Sydney Opera House, Gran Teatro Nacional w Limie, Teatro de Bellas Artes w Meksyku. Podczas swojego drugiego pobytu w Australii w 2016 roku wystąpiła z orkiestrą podczas historycznego koncertu – w Ratuszu w Melbourne – w tym samym miejscu, gdzie 111 lat wcześniej koncertował I. J. Paderewski. W czasie artystycznych podróży odwiedziła z koncertami miasta takie jak: Ottawa, Calgary (Kanada), Canberra, Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth (Australia), Wellington (Nowa Zelandia), Paryż (Francja), Rzym, Bari (Włochy), Tbilisi (Gruzja), Erywań (Armenia), Ałmaty (Kazachstan), Tel-Awiw, Hajfa (Izrael), Miami (USA), Sao Paolo, Brasilia (Brazylia), Bogota (Kolumbia), Lima (Peru),
Santiago de Chile.

W 2014 roku ukazała się jej pierwsza płyta, którą nagrała na zaproszenie skrzypaczki Patrycji Piekutowskiej. W albumie znajdują się Sonaty na skrzypce i fortepian J. Brahmsa i C. Francka. W sierpniu 2017 nagrała płytę z pieśniami Feliksa Nowowiejskiego. Był to wyjątkowy projekt, gdyż do nagrania wybrano w większości dzieła nigdy wcześniej nie wykonywane, odczytane z rękopisów, spoczywających w Bibliotece Raczyńskich w Poznaniu. Niedługo po jej wydaniu ukazał się kolejny krążek, tym razem z utworami na fortepian solo F. Nowowiejskiego. Oba nagrania są dostępne w popularnych serwisach streamingowych (Spotify, Deezer, Tidal itp.).

Absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula, którą ukończyła z wyróżnieniem w roku 2013. Kształciła się także pod okiem prof. Sławomira Zubrzyckiego, konstruktora jedynej na świecie violi organista o walorach koncertowych – instrumentu projektu Leonardo da Vinci. Pracowała również z wybitnymi pedagogami o międzynarodowej sławie w czasie kursów mistrzowskich, m. in. prof. Paulem Badurą-Skodą, prof. Andrzejem Jasińskim, prof. Diną Yoffe.

Artystka dużo uwagi poświęca promocji polskiej muzyki oraz rodzimej kultury poza granicami kraju. W jej repertuarze znajdują się utwory 30 polskich kompozytorów, których dzieła regularnie włącza do programów koncertów na całym świecie. Pianistka wykonuje kompozycje reprezentujące różne epoki, gatunki i style. Fascynuje ją również muzyka najnowsza oraz możliwość zaprezentowania i zainspirowania publiczności dziełami, których nigdy wcześniej nie mieli okazji usłyszeć. Zrealizowała kilka prawykonań, wśród których znalazły się także utwory dedykowane jej samej.

Anna Miernik jest laureatką wielu konkursów międzynarodowych i krajowych. Za osiągnięcia artystyczne i naukowe pianistka otrzymała liczne nagrody w tym stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Więcej informacji na: www.annamiernik.com

Miłosz Mączyński – gitara
Joanna Baran – gitara
Łukasz Dobrowolski – gitara
Mateusz Puter – gitara

O zespole:
Cracow Guitar Quartet powstał w 2006 roku i współtworzą go artyści związani z Krakowem: dr Miłosz Mączyński (prowadzący klasę gitary w Akademii Muzycznej w Krakowie), Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski oraz Mateusz Puter. Zespół bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą, występuje na najbardziej prestiżowych festiwalach muzyki gitarowej, prowadzi lekcje mistrzowskie dla młodych wirtuozów tego instrumentów, ma na swoim koncie nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji (w tym rejestrowany koncert w studiu Polskiego Radia).

W 2009 roku otrzymał I nagrodę na XII Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Ile De Ré we Francji. W 2010 roku nakładem CM Records ukazała się płyta zespołu From Ballet to Tango, ukazująca piękno i bogactwo muzyki tanecznej od Renesansu do współczesności, od Europy po Amerykę Południową, od arcydzieł mistrzów po pełne uroku formy oparte na muzycznym folklorze, a wszystko to, w nowym intrygującym brzmieniu czterech gitar klasycznych. Płyta zyskała znakomite recenzje w polskiej i zagranicznej prasie muzycznej, a obecnie Cracow Guitar Quartet uważany jest za czołowy polski zespół muzyki gitarowej.

W kwietniu b.r. zespół Cracow Guitar Quartet otrzymał nagrodę Grand PrixV International Master Competition for Music Teachers 2017.

Zespół występował m.in. dla takich instytucji i festiwali jak:
Międzynarodowy Festiwal Gitarowy w Ile de Ré
Międzynarodowy Festiwal Nuits Romanes
Międzynarodowy Festiwal Akademia Gitary w Poznaniu
Międzynarodowy Festiwal – Wrocławski Festiwal Gitarowy GITARA +
Międzynarodowy Festiwal Gitarowy im. Czesława Droździewicza w Krynicy-Zdroju
Międzynarodowy Festiwal – Lubuskie Spotkania Gitarowe – Zielona Góra
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej – Wygiełzów-Lipowiec
Międzynarodowy Festiwal – Muzyka Świata – Polanica Zdrój
Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych „Silesia”
Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego
Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach
Studio Koncertowe Polskiego Radia w Katowicach
Biecz Music Summer – Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej
Festiwal – Muzyka w zabytkowych kościołach i wnętrzach Księstwa Nyskiego
Muzyka Zaklęta w Drewnie – region Małopolski
Summer Concerts in Podgorze w Krakowie
Letni Festiwal – Muzyka nad Zdrojami w Szczawnicy
Luterański Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Krakowie – Muzyka na Królewskim Trakcie
Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach
Zamek w Dębnie
Teatr Miejski w Sieradzu

Programy koncertowe:
Zespół proponuje nietypowy, intrygujący repertuar będący muzyczną wędrówką
przez epoki od renesansu, aż po taneczne rytmy latynoamerykańskie i hiszpańskie –
„Z MUZĄ TAŃCA PRZEZ WIEKI”, który został w 2010 zarejestrowany na płycie –

http://www.empik.com/from-ballet-to-tango-cracow-guitar-
quartet,prod58430759,muzyka-p

Nowy projekt, który obecnie prezentujemy nosi tytuł – „MUZYCZNE KRAJOBRAZY”. Znajdują się w nim utwory programowe (transkrypcja utworu symfonicznego M. Musorgskiego” Noc na Łysej Górze), utwory ilustracyjne (oryginalnie napisany na 4 gitary „Krajobraz kubański z deszczem” L. Brouwera), czy kompozycje oddające rys kulturowy, folklorystyczny – charakterystyczny dla różnych krain geograficznych (Fandango, Tańce brazylijskie – Frevo, Catira, czy żywiołowe Baiao P. Bellinatiego).

cracowguitarquartet.com

Maxim Salnikov (bajan, akordeaon) – solista Twerskiej Filharmonii Akademickiej, wirtuoz, bajanista o wyjątkowej indywidualności twórczej, genialnej technice i wysokich umiejętnościach artystycznych, laureat międzynarodowych konkursów m.in. „Puchar Północy”, Rosja, 1994, „Arasate”, Hiszpania, 1997. Artysta prowadzi aktywną działalność twórczą, ma bogaty, różnorodny repertuar obejmujący zarówno rosyjską i międzynarodową literaturę muzyki klasycznej jaki i kompozycje z elementami muzyki ludowej, dużą rolę w repertuarze artysty zajmują także kompozycje współczesnych twórców.
Maxim Salnikov występuje w prestiżowych salach koncertowych w Rosji m.in. w Sali Koncertowej im. P.I. Czajkowskiego Moskiewskiej Filharmonii, Małej Sali im. M.I. Glinki w St. Petersburgu, Małej Sali Moskiewskiego Domu Muzyki.

Co roku odbywa liczne zagraniczne tournee (Niemcy, Anglia, Holandia, Dania, Hiszpania, Finlandia, Szwajcaria). Maxim Salnikov nagrał kilka płyt CD: solo (1998, Kostroma), duet z Wiktorem Mayorovem (2000, Ton-Studio Van de Mack Biitena, Holandia), z Orkiestrą Kameralną „Russian Camerata” ( 2008, studio Tver Philharmonic).

Za zasługi w dziedzinie sztuki zawodowej Maxim Salnikov otrzymał tytuł laureata nagród gubernatora regionu Twer (2006, 2007). W 2015 r. otrzymał wyróżnienie „wybitny artysta kultury i sztuka regionu Twer” za wybitny wkład w zachowanie i promocję sztuki muzycznej regionu. Maxim Salnikov jest inicjatorem powstania i szefem kwintetu „Bez obojętności”.

„Rosyjska Camerata” – orkiestra kameralna Twerskiego Akademickiego Towarzystwa Filharmonicznego jest jednym z najlepszych zespołów muzycznych w Rosji, została założona w 1990 roku i przez wiele lat występowała pod kierunkiem Wiaczesława Trushina, w czasie swojej ponad 20 letniej działalności zespół zyskał uznanie nie tylko w Rosji, ale także zagranicą, obecny kształt artystyczny nadany został przez dyrygenta Andreya Kruzkova, który objął kierownictwo w 2004 r. Już w 2007 roku zespół otrzymał Pierwszą Nagrodę Federalnego Obwodu dla Sztuki Muzycznej Federacji Rosyjskiej, a w 2010 roku został laureatem I nagrody Gubernatora Regionu Twerskiego.

Orkiestra koncertuje w najlepszych salach koncertowych Rosji i współpracuje z najwybitniejszymi muzykami rosyjskimi i zagranicznymi, którzy bardzo wysoko oceniają zespół (N. Petrov, D. Bashkirov, K. Livshitz, A. Gindin, M. Drobinsky, A. Sitkovetsky, A. Knyazev, S. Tarasov, A. Goldstein, G. Baldotschi i inni). Bierze udział w wielu festiwalach m.in. w Międzynarodowym Festiwalu N. Petrowa „Muzyczny Kreml” (Moskwa), Festiwalu Spivakova „Moskwa wita przyjaciół” (Moskwa), Międzynarodowym Festiwalu „Les Sommets du Classique” (Crans -Montana, Szwajcaria), Festiwalu Muzycznym w Bergerac we Francji. Jest stałym uczestnikiem Festiwali Muzycznych Bacha, Musorgsky’s Music Festival w Twerze i wielu innych.

W 2011 roku orkiestra odbyła tournée w Finlandii, które zakończyło się wielkim sukcesem, a w 2013 roku „Rosyjska Camerata” wystąpiła na festiwalach: Festiwal „Witamy w Larisa Gergieva” (Północna Osetia-Alania, Vladikavkaz;), Klasyczne Festiwale Muzyczne w Olsztynie (Polska) i w Brukseli (Belgia) wraz z Maximem Salnikovem (akordeon, laureat międzynarodowych konkursów). W 2012 r. „Rosyjska Camerata” została uhonorowana prestiżowym tytułem „Orkiestra Kameralna Guberni”.

Andrey Kruzhkov (1977) – wybitny przedstawiciel współczesnego pokolenia muzyków rosyjskich, główny dyrygent Rosyjskiego Chóru Kameralnego Partes oraz Rosyjskiej Cameraty orkiestry kameralnej Twerskiego Akademickiego Towarzystwa Filharmonicznego. Ukończył z wyróżnieniem dyrygenturę oraz studia podyplomowe na Konserwatorium im. P. I. Czajkowskiego w Moskwie. W 2003 roku jako jedyny rosyjski dyrygent brał udział w konkursie festiwalowym w Kioto (Japonia) i prowadził International Symphony Orchestra i Japanese National Youth Choir. W 2004 roku reprezentował Rosję w Montevideo (Urugwaj) podczas corocznego Festiwalu Muzyki Rosyjskiej, gdzie dyrygował Narodową Filharmoniczną Orkiestrą Radia i Telewizji Sodre. Od 2003 roku kieruje Chórem Kameralnym Partes w Rosji, a od 2004 roku Rosyjską Cameratą – orkiestrą kameralną Twerskiego Akademickiego Towarzystwa Filharmonicznego. Pod jego kierownictwem zespoły te rozpoczęły intensywny rozwój stale podróżując po Rosji i Europie, koncertując z takimi wybitnymi artystami jak:
N. Petrov (fortepian), A. Gindin (fortepian), A. Knyazev (wiolonczela), M. Drobinsky (wiolonczela, Francja), A. Sitkovetsky (skrzypce, Wielka Brytania), G. Grodberg (organy), D. Kramer (fortepian), Rosyjską NP Narodową Akademicką Orkiestrą Osipowa instrumentów narodowych, Państwowym Akademickim Chapel Choir i innymi.

Za zasługi i działalność na rzecz kultury Andrey Kruzkov oraz Rosyjska Camerata i Rosyjski Chór Partes otrzymały liczne nagrody m.in. nagrodę Premium od centralnego, federalnego dystryktu w kategorii „Literatura i sztuka” oraz „Muzyka”. Rosyjski Chór Kameralny Partes otrzymał także Złotą Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie w Pradze (Czechy) jako najlepszy chór. W 2012 roku zespoły te otrzymały Status Gubernatora.

W 2011 roku Andrey Kruzhkov otrzymał tytuł „Honorowego Twórcy Regionu Twerskiego”. Od 2012 roku dyrektor artystyczny Twerskiego Akademickiego Towarzystwa Filharmonicznego. Regularnie występuje jako gościnny dyrygent w kraju i zagranicą.

GlassDuo tworzą Anna Szafraniec i Arkadiusz Szafraniec – kiedyś skrzypaczka i trębacz, dziś wirtuozi szklanej harfy, czyli instrumentu zbudowanego z kieliszków.

To jedyni polscy wykonawcy zajmujący się szklaną muzyką. Jeden z najciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych tego typu zespołów na świecie. Ich instrument to największa szklana harfa na świecie, a jej skala sięga 5 oktaw.

Współpracuje orkiestrami polskich filharmonii z Filharmonią Narodową, czy Sinfonią Varsovią na czele, oraz zagranicznymi zespołami orkiestrowymi, m. in Klaipeda Chamber Orchestra z Litwy, Württemberg Chamber Orchestra w Niemczech, Bursa State Symphony Orchestra w Turcji.

Muzycy zapraszani są do artystycznej oprawy takich wydarzeń jak: prezentacjia projektu Europejskiego Centrum Solidarności (ECS) w Stałym Przedstawicielstwie Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej w Brukseli, Abu Dhabi Medical Distinction Award Ceremony, 2011, Emirates Palace, Abu Dhabi, United Emirates, losowanie grup na Puchar Azji w piłce nożnej AFC Asian Cup 2011 Finals, Doha, Qatar, Wielki Finał obchodów ponownego otwarcia Queen Elizabeth Olympic Park, Londyn 2013, United Kingdom, Grand Prix Formula1, Singapore, 2014 i wiele innych.

Duet dokonuje prawykonań utworów specjalnie dla siebie pisanych, współpracując m.in. z Z. Preisnerem, T. Smailem, M. Litwińskim, G. Eisterem, Z. Pniewskim, P. Salaberem, A. Przeradowskim, D. Furlatim. Muzyka GlassDuo wykorzystywana jest także w spektaklach m.in. Teatru Ateneum w Warszawie, Teatru im Stefana Jaracza w Łodzi, czy Teatru Nowego w Słupsku.

Na zaproszenie Instytutów Polskich, oraz innych placówek dyplomatycznych, duet odwiedził m.in. Wiedeń (Austria), Huston (USA), Tunis (Tunezja), Mumbai (Indie), Sofię (Bułgaria), Warnę (Bułgaria), Bukareszt (Rumunia), Charków (Ukraina), Hunedoarę (Rumunia), Kaliningrad (Rosja), Düsseldorf (Niemcy), Brukselę (Belga), Ohrid (Macedonia), Eskisehir (Turcja), czy Meksyk.

Współpracował z Arte TV, Discovery Chanel, TVN, TVP1, TVP2, TVP Gdańsk, TVP Polonia, Polsat, PR2, ANTENA 3, Deutsche Welle, Public Radio International, Reuters, LRytas TV, Globo TV, Associated Press.

Zapraszany do udziału w prestiżowych festiwalach i wydarzeniach gościła w 38 krajach m.in.:

  • Singapore Festival of Arts – Singapur
  • Busan Chamber Music Festival – Korea Płd.
  • altstadtherbst kulturfestival duesseldorf – Niemcy
  • Ohrid Summer Festival – Macedonia
  • Panorama Percussivo Mundial – Brazylia
  • Internationaal Festival van Vlaanderen Gent – Belgia
  • International Music Festival, Mood Indigo – Indie
  • Warszawska Jesień – Warszawa
  • Festival de Música de Morelia – Meksyk
  • Polish Harmonies Chopin & Beyond – USA
  • Visegrad Music Festival – Korea Płd.
  • Klaipeda Music Spring – Litwa
  • International Festival Round About Chopin – Austria
  • Festival di Santo Stefano – Włochy
  • La Folle Journee – Warszawa
  • Międzynarodowy Festiwal Chopinowski – Duszniki
  • International Music Festival „RESUREXIT” – Litwa
  • Automne Musical de Marchienne – Belgia
  • International Classical Music Festival of Mažeikiai – Litwia
  • Międzynarodowym Festiwalu Bachowskim „БАХОСЛУЖЕНИЕ” – Rosja
  • Dni Muzyki Karola Szymanowskiego – Zakopane
  • Kristupo Vasaros Festivalis – Litwa
  • Musik i Glasriket – Szwecja
  • Chopiniana – Warszawa
  • Mozartiana – Gdańsk

GlassDuo ma w swym dorobku 4 płyty, na których prócz pozycji tego formatu co Obrazki z Wystawy Musorgskiego, Tańców Rumuńskich Bartoka, czy utworów Chopina, znalazły się takie perełki klasyczne jak Toccata i Fuga d-moll Bacha, czy Walc kwiatów Czajkowskiego. Prezentuje jednak również kompozycje mniej znane, dokonując czarujących adaptacji na szklaną harfę, dzięki którym takie utwory jak Pierwsze płatki śniegu Balysa Dvarionasa, Gnosienne Erika Satie, czy Mazurek op. 50 nr 1 Karola Szymanowskiego, zyskują nowy blask w nietuzinkowej, czasem zaskakującej słuchacza odsłonie. Na ostatniej płycie „Glassified” (2015) pojawiły się również kompozycje własne, które nadają bardziej osobisty charakter albumowi.